مروری بر نمایشگاه Heimtextil 2024
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مروری بر نمایشگاه Heimtextil 2024
نوشته شده در دو شنبه 14 اسفند 1402
بازدید : 15
نویسنده : میترا

نمایشگاه Heimtextil 2024 با حضور ۴۶٬۰۰۰ بازدیدکننده از حدود ۱۳۰ کشور و ۲٬۸۳۸ نمایش‌ دهنده از ۶۰ کشور با رشد ۲۵ درصدی به پایان رسید.

با وجود اینکه نمایشگاه با شرایط دشوار سفر به دلیل اعتصابات ملی راه‌آهن و تظاهرات منطقه‌ای مواجه شده بود، بازخورد خریداران بین المللی به کیفیت و تنوع بخش جدید محصولات فرش و فرکفپوش‌ها بسیار مثبت بود.

در گفت و گو‌ها، دیدارها و کارگاه‌های بسیار، هایم ‌تکستیل همچنین بر دو موضوع کلیدی و مهم برای دهه‌های آینده تمرکز داشت:

تولید پایدار و هوش مصنوعی؛ در نمایشگاه تجاری برتر برای محصولات خانگی، تحولات نسبت به هر زمان دیگر به نحوی فشرده‌تر احساس می شدند.

با کمک قدرت ارتباطات بین‌قاره‌ای، هایم‌ تکستیل ۲۰۲۴ رکورد سال را برای شرکت برگزارکننده نمایشگاهی، مسه فرانکفورت فراهم آورد. ۴۶٬۰۰۰ خریدار از حدود ۱۳۰ کشور فرصت را پیدا کردند تا در بازار جهانی محصولات نساجی شرکت کنند. از پارچه‌های رومیزی و تزئینی گرفته تا ملحفه و حوله‌های حمام، تشک‌ها، منسوجات هوشمند، فرش‌ها، دیوارپوش‌ها، پارچه‌های بیرونی، چرم مصنوعی، پرده‌ها، الیاف، نخ‌ها، سیستم‌های خواب و خنک کننده‌های تزئینی.

با وجود اعتصابات ملی راه‌آهن، در این دوره افزایش قابل ملاحظه‌ای در تعداد بازدیدکنندگان و با ۲٬۸۳۸ نمایش‌دهنده از ۶۰ کشور، افزایش ۲۵ درصدی در تعداد نمایش‌دهندگان نسبت به سال گذشته ثبت شد:

دتلف براون، عضو هیئت مدیره مسه فرانکفورت گفت: "هایم ‌تکستیل با مشارکت فراوان به پایان رسید. افزایش در فضا، نمایش‌دهندگان و بازدیدکنندگان در سال ۲۰۲۴ نشان می دهد نمایشگاه تجاری برتر برای محصولات خانگی به رشد ادامه می‌دهد و استانداردهای جدیدی را برای صنعت نساجی پایدار و مبتنی بر هوش مصنوعی تعیین می‌کند"، گفته است."

برجسته بودن ارتباطات بین ‌قاره‌ای: مشارکت به صورت ملی و بین‌ المللی افزایش می‌یابد.
هایم ‌تکستیل در زمینه نمایش ‌دهندگان بین المللی به رشد ۹۵ درصدی دست یافت. ده کشور برتر در نمایشگاه عبارت بودند از: چین، هند، ترکیه، پاکستان، ایتالیا، آلمان، اسپانیا، پرتغال، بریتانیا و هلند. تعداد نمایش‌دهندگان از بلژیک، بلغارستان، چین، هند، ژاپن، لهستان، سوئد، جمهوری چک، ایالات متحده و مصر افزایش داشته است. از سوی بازدیدکنندگان، تعداد بیشتری از چین، آلمان، هند، ژاپن، کرواسی، مقدونیه، پاکستان، اسلواکی و قبرس بودند. تعداد بازدیدکنندگان تجاری آلمانی حدود ده درصد افزایش داشته است.

افزایش قابل توجه در کیفیت از نظر بازدیدکنندگان.

در سال ۲۰۲۴، رضایت بازدیدکنندگان به میانگین ۹۳ درصد در مقیاس داخل کشور رسید و در مقیاس بین‌المللی نیز افزایش داشته است، به ویژه با توجه به گستردگی و عمق پیشنهادات. در میان بازدیدکنندگان تجاری آلمانی، رضایت کلی با هفت درصد افزایش به ۸۸ درصد رسید. بیش از ۹۰ درصد از همه بازدیدکنندگان به اهداف نمایشگاهی خود دست یافتند. نمایش‌ دهندگان همچنین از کیفیت بالاتر بازدیدکنندگان و صلاحیت خرید تحت تأثیر قرار گرفتند، نسبت تصمیم‌ گیرندگان برتر در میان خریداران شش درصد افزایش یافته و به ۷۸ درصد رسیده است. حدود ۸۰ درصد از نمایش‌ دهندگان به اهداف نمایشگاهی خود رسیده اند.


شروع عالی برای بخش جدید محصولات فرش و کفپوش ها.

راه‌اندازی بخش جدید محصولات فرش و کفپوش‌ ها کاملاً موفق بود. برای اولین بار، صنعت جهانی فرش در یک سالن مجزا به نمایش گذاشته شد، شامل بسیاری از رهبران بازار بین‌المللی که برای اولین بار یا پس از مدت‌ها در فرانکفورت با رضایت فراوان حاضر شدند.

کاترین واندنبروک، مدیرعامل Ragolle Rugs، یکی از برندهای برجسته بلژیک، گفته است:
"برای نخستین حضور ما در فرانکفورت، هوشیارانه تصمیم گرفتیم کل مجموعه خود را نمایش دهیم که به نظر ما استراتژی درستی بود. غرفه در ‌دوره‌ای طولانی توسط بازدیدکنندگان پر شد و ما تعداد زیادی ارتباط جهانی جدید برقرار کردیم، از اروپا تا سرزمین‌های دورافتاده، از آسیا تا اسکاندیناویا"

راگاو گوپتا، مدیر تجارت الکترونیک شرکت هندی The Rug Republic که به تولید فرش‌های دست‌ساز با کیفیت بالا مشغول است به طور خلاصه گفته است:

"ما به دلیل مشاهده پتانسیل در مفهومی جدید بازگشتیم. و باید بگویم، ما بیش از حد راضی هستیم"

امید برای حضور اعضای جدیدی در صنعت وجود دارد و فرانکفورت برای این مسئله به طور قابل قبولی عمل کرده است. به همین خاطر نمایش‌دهندگانی مانند گروه مصری Oriental Weavers به آینده نگاه مثبت دارند.

احمد الجمال، مدیر فروش و صادرات شرکت فرعی OWG به نام Mac Carpet، گفته است:
"ما به طور کامل از نگاه جدید به صنعت مطمئن هستیم. این سالن از ابتدا به زیبایی شکل گرفته است، یک سکوی کامل برای صنعت ما. حالا زمان آن است که با هم پیش برویم. در هر صورت در سال ۲۰۲۵ در بخش فرش و کفپوش حضور خواهیم داشت، با یک غرفه بسیار بزرگتر"

از هوش مصنوعی در طراحی محصولات نساجی تا راهکارهای پایدار قابل سنجش.

هیچ‌ وقت تاکنون تحولاتی مانند هوش مصنوعی و پایداری با این شدت در کنار هم در هایم‌تکستیل قرار نگرفته و سرنخ‌های موثری برای جهت‌گیری فناوری ارائه نکرده‌اند. برای اولین بار در سال ۲۰۲۴، نمایشگاه بین‌المللی نگاهی جذاب به کاربرد هوش مصنوعی در صنعت نساجی و استفاده از مرتب‌سازی کنترل‌شده توسط هوش مصنوعی برای بهبود بازیافت پسماندهای نساجی به نخ‌های جدید فراهم کرد. در فضای عمل، ایده‌های طراحی بازدیدکنندگان نیز با استفاده از ابزارهایی مانند ChatGPT-4 و Midjourney در ایستگاه‌های تعاملی به واقعیت پیوست.

علاوه بر این، هایم‌ تکستیل یکبار دیگر تولید پایدار را به شکل محسوسی به نمایش گذاشت. یکی از نکات اصلی ارتباطات، فرآیندهای هایم ‌تکستیل با حساسیت جدید بود: این مفهوم بر تحول مستمر و پایدار صنعت نساجی تمرکز داشت و بسیاری از راهکارهای آماده بازار و قابل سنجش را ارائه کرد.

یکی از مثال‌ها شرکت Ever Dye بود که با رنگ‌های توسعه‌ یافته خود این امکان را فراهم می‌کنند که رنگ‌آمیزی در دمای اتاق انجام شود. از سوی دیگر، Variant 3D نرم‌افزار نخ بافی مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد که می‌توان از آن برای تولید اشکال پیچیده مانند آباژورها بدون نیاز به ایجاد الگوها استفاده کرد. برنامه Econogy لیست‌های مرکزی جدیدی را ارائه کرد: Finder، Talks، Tours و Econogy Hub تمام رویکردهای چرخه اقتصادی، اهمیت گواهینامه‌ها و کاربردهای ممکن برای مواد نساجی را ارائه می‌دهند. غرفه داران لیست شده در Finder به تجربه کاملی از پایداری دست یافته اند.

مولود بایدار، مدیر عامل فروش (CSO) شرکت Vanelli Tekstil San، گفته است:

"ما با بسیاری از مشتریان دیدار کردیم و از هایم ‌تکستیل ۲۰۲۴ بسیار راضی هستیم. تقریباً تمام شرکت‌های مهم ما در اینجا هستند. پایداری یک موضوع است که به طور محسوسی در حال تغییر است. افراد قبلاً در مورد بازیافت صحبت می‌کردند، اما امروز آن به عنوان یک رویکرد جامع حساب می‌شود که از انرژی‌های تجدیدپذیر تا عمق فرآیندها و مواد اولیه و روش‌های پردازش گسترش می‌یابد"

سباستین ایهلینگ، مدیر فروش و توسعه کسب و کار در شرکت Alfred Apelt GmbH، گفته است:
"در هایم ‌تکستیل ۲۰۲۴، موفق به ارائه مجموعه‌های جدید خود به شکل جذاب به عنوان بخشی از DecoTeam شدیم. پایداری برای شرکت Alfred Apelt GmbH نقش مهمی ایفا می‌کند. ما خوشحالیم که در Finder Econogy در هایم ‌تکستیل به عنوان تأمین‌کننده محصولات پایدار ثبت شده‌ایم"

پتوی تخت در هایم‌تکستیل ۲۰۲۴ © Jean-Luc Valentin / مسه فرانکفورت

بازخورد خوب به مجموعه محصولات نساجی تخت، حمام و کالاهای خواب.
از تخت‌خواب، پتو و حوله‌های حمام تا تشک‌ها و کالا‌های خواب یعنی محدوده گسترده ای از محصولات هوشمند خواب برای تمام اشکال خرده‌ فروشی و برند‌های خصوصی با بازخورد خوبی مواجه شد:

مارکوس ارتل، مدیرعامل شرکت Heinrich Häussling GmbH & Co، گفته است:
"ما بسیار راضی و خوشحال هستیم که با گروه هربرت نومایر دوباره در هایم ‌تکستیل حضور داریم. مفهوم غرفه سه جهته به عنوان یک مفهوم برای ارتباط به خوبی جواب داد. تبادل نظر با مشتریان ملی و بین‌المللی برای ما بسیار مهم است. ما به این هدف در هایم ‌تکستیل کاملاً دستیافتیم و این کار را در یک محیط دلنشین، غیررسمی در غرفه خود انجام دادیم. این به ما این امکان را می‌دهد که خود را به عنوان یک نقطه تمرکز دائمی در سالن معرفی کنیم"

به طور خلاصه رولند اسمیتس، مدیرعامل شرکت Essenza Home، گفته است:
"هایم‌تکستیل همواره ضمانت قدرت بین‌المللی و بازار جهانی برای ما بوده است"


تانیا لیما، مدیر بازاریابی شرکت Lameirinho - Indústria Têxtil، گفته است:
"ما با بسیاری از قرارهای تأیید شده با مشتری به اینجا سفر کرده بودیم و توانستیم ارتباطات جدیدی برقرار کنیم. ما از تعداد زیادی از خریداران هتل داری که علاقه زیادی به محصولات با کیفیت و فرآیندهای تولید ما داشتند، به شدت راضی هستیم، هایم ‌تکستیل برای ما دسترسی به بازارهای مناسب را فراهم کرد"

در سال ۲۰۲۴، تمرکز یک بار دیگر بر دانش با کیفیت برای خرده‌فروشی تختخواب و صنعت هتل بود: کارشناسان بین‌المللی بهترین تجارب را به اشتراک گذاشتند، به عنوان مثال در طراحی داخلی و اتاق‌های هتل یا استفاده از هوش مصنوعی در تحلیل خواب.

انتخاب و برتری آسیایی: محدوده چشمگیری با حجم‌های بزرگ و کیفیت بالا.

در سالن‌های برتر آسیایی، خریداران تجاری در حجم متوسط و بزرگ، شریکانی با تجربه صادرات در محدوده منحصر به فردی از محصولات نساجی با کیفیت بالا پیدا کردند. تأمین‌کنندگان بسیار راضی از کیفیت بازدیدکنندگان بودند و توانستند بازارها و ارتباطات جدیدی را ایجاد کنند:

نیشانت کومار سینگ، مدیر فروش صادرات شرکت GM Syntex، گفته است:
"ما ۱۶ سال است که در هایم‌ تکستیل شرکت می‌کنیم و بسیار راضی هستیم. کیفیت بازدیدکنندگان امسال دوباره افزایش یافته است. ما توانستیم تعداد بیشتری معامله انجام دهیم. بازارهای قوی‌تر ما انگلستان، ایالات متحده و اروپا هستند."

مظمّل کسومبی، مدیرعامل ارشد شرکت Al-Karam Textile Mills، گفته است:
"آنچه که امسال قابل مشاهده بود این است که علاوه بر اروپا و ایالات متحده، تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان از خاورمیانه در اینجا هستند. ما پتانسیل بالایی برای محصولات خود در این بازار می‌بینیم و باور داریم که این بازار ممکن است در آینده بسیار موفق شود"

بین‌المللی، نوآورانه و پایدار: پیشنهادات برای تجارت قراردادی.

برنامه داخلی.معماری.مهمان ‌نوازی (Interior.Architecture.Hospitality) در هایم ‌تکستیل از هر زمانی گسترده‌تر و بین‌المللی‌تر بود و معماران و کارشناسان مهمان نوازی را با تأمین‌کنندگان تجارت قراردادی دور هم جمع آوری کرد. تولیدکنندگان بین‌المللی، نوآوری‌های کارآمد خود را برای مجموعه‌ای گسترده از کاربردها مثل تمرکز بر سلامتی و مراقبت، فضای باز، کارهای جدید یا پایداری، ارائه دادند.

آنکه فولنبروکر، مدیر بازاریابی و توسعه کسب و کار Trevira CS در شرکت Indorama Ventures Fibres Germany، توضیح داده است:

"هایم ‌تکستیل ۲۰۲۴ یک شروع موفق برای سال تجاری جدید ما بود. برند Trevira CS توانست با ۱۷ مشتری اصلی به صورت مشترک در یک غرفه بزرگ خود را به مخاطبان بین‌المللی معرفی کند. موضوعات پایداری مانند فیبرها، نخ‌ها و بافت‌هایی که در فرآیندهای بازیافت مختلف، از جمله بازیافت شیمیایی، به دست آمده‌اند، با علاقه زیاد بازدیدکنندگان مواجه شد."

در بخش کتابخانه نمایشگاه، بازدیدکنندگان از متنوع ترین محصولات نساجی الهام گرفتند. محصولات برجسته شامل دیوار نگار مقاوم در برابر آتش، پارچه‌های مقاوم در برابر آلودگی و چرم مقاوم در برابر نور بودند. محدوده محصولات با الیاف و نخ‌ها برای پارچه‌های دکوراتیو و پارچه‌های رومیزی تکمیل شد. در سال ۲۰۲۴، مرحله پیش‌ نمایش بزرگ‌تر از قبل بود.

آینده در سال ۲۰۲۵: همکاری با استودیو Urquiola اعلام شد.

هایم‌ تکستیل برای سال ۲۰۲۵، اعلام همکاری با یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین استودیوهای طراحی بین‌المللی، استودیو Urquiola، کرده است. برنامه‌ای پیشگامانه برای هایم‌تکستیل ۲۰۲۵ در نظر گرفته شده است که یک تجربه طراحی غوطه‌ور و منحصر به فرد را فراهم می‌کند. با این همکاری، استودیو طراحی میلان و نمایشگاه برتر محصولات خانگی و تجاری، تأکید بر تعهد مشترک خود به نوآوری، پایداری و طراحی در کل صنعت نساجی دارند.

منبع: فرش و کفپوش آریا دوک



:: برچسب‌ها: هیم تکستایل ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: